دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب سردار آزمون در تیررس لیگ‌های اروپایی بنیادی‌فر داور فینال آسیا شد سون هیونگ مین جانشین بنزما می‌شود وزیر ورزش: تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود برای استقلال ورزشگاه خلیج فارس بسازید قایدی آماده‌ترین بازیکن کلبا اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور
سرخط خبرها

استقلال و گل‌گهر رودرروی هم| آبی‌ترین بازی لیگ در کویر

  • کد خبر: ۵۴۲۶۵
  • ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
استقلال و گل‌گهر رودرروی هم| آبی‌ترین بازی لیگ در کویر
استقلال امروز در سیرجان به‌مصاف تیم امیر قلعه‌نویی می‌رود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز با برگزاری ۳ مسابقه پیگیری خواهد شد. در تک بازی این هفته روز گذشته جدال تیم‌های سایپا و صنعت نفت با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید. امروز، اما از ساعت‌۱۶:۲۰ در سیرجان مهم‌ترین بازی این هفته برگزار خواهد شد و آبی‌پوشان تهرانی باید به میهمانی آبی‌پوشان سیرجانی بروند. در سایر بازی‌های امروز نفت مسجد‌سلیمان در خانه از پیکان پذیرایی خواهد کرد و جدال تیم‌های شهرخودرو و تراکتور آخرین بازی هفته نهم در روز چهارشنبه خواهد بود. عصر امروز، اما یک مسابقه عقب‌افتاده از هفته ششم نیز برگزار می‌شود که طبق برنامه، نساجی مازندران از ساعت‌۱۶:۴۵ در اهواز به میهمانی فولاد خواهد رفت.

نبرد صدرنشینی در آبی‌ترین مسابقه لیگ

این مسابقه را آبی‌ترین مسابقه لیگ می‌نامند؛ جایی که امیر قلعه‌نویی مقابل محمود فکری، شاگرد سابقش، قرار می‌گیرد و هر دو سرمربی ظاهرا روابط حسنه‌ای هم با یکدیگر دارند، اما برای ۹۰‌دقیقه رقیب سرسخت هم خواهند بود. گل‌گهر در صورت برد یا مساوی‌شاید در صدر جدول باقی بماند (نتایج سایر تیم‌ها نیز مهم است.) استقلال هم اگر بتواند تیم قلعه‌نویی را شکست بدهد، دوباره به صدر جدول برمی‌گردد. گل‌گهر، گادوین منشای نُه‌گله را در اختیار دارد که مهارش برای مدافعان آبی سخت خواهد بود. در‌آن‌سوی‌میدان هم شاید شیخ دیاباته به ترکیب استقلال بازگردد که در‌آن‌صورت شاهد دوئل مهاجمان خارجی و گل‌زن لیگ خواهیم بود؛ البته گل‌گهر با ۱۳ گل زده زهردار‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد.
 
باشگاه گل‌گهر بیانیه داده که بعد از مسابقه با استقلال دیگر در لیگ بازی نمی‌کند تا تمامی تیم‌ها تعداد بازی‌هایشان مساوی شود. البته شاید این تهدید عملی نشود. استقلالی‌ها هم تب‌و‌تاب شهرآورد پایتخت را دارند، اما محمود فکری، سرمربی استقلال، اعلام کرده است تمام بازی‌ها برای این تیم ۳ امتیاز دارد و نباید انرژی تیم را برای آن مسابقه ذخیره کند. گل‌گهر اگر استقلال را شکست بدهد، بعید است این‌مرتبه قلعه‌نویی مشت‌هایش را گره کند! استقلال، اما در صورت برد ژنرال سابق استقلال (لقب قلعه‌نویی) صدرنشینی خود را جشن خواهد گرفت.

استقلال با ۶ غایب در سیرجان

آبی‌پوشان در بازی امروز، ۴ بازیکن خود را در اختیار ندارند و همراه کاروان تیم به سیرجان نرفتند. داریوش شجاعیان و محمد نادری که به‌دلیل مصدومیت قادر به حضور میدان نبودند و شیخ دیاباته و سیاوش یزدانی نیز به‌علت نداشتن شرایط کامل بازی‌کردن، نتوانستند تیم را برای این بازی همراهی کنند. این در‌حالی است که صمد مرفاوی و آرش برهانی هم به‌علت سرماخوردگی قادر به همراهی تیمشان در سیرجان برای بازی با گل‌گهر نخواهند بود.

جدالی بدون تساوی

استقلال و گل‌گهر سیرجان تاکنون ۳ بار به‌مصاف یکدیگر رفته‌اند؛ ۲ دیدار در لیگ برتر و یک دیدار در جام حذفی که آمار تقابل‌های آن به شرح زیر است: ۲ پیروزی برای استقلال، یک پیروزی برای گل‌گهر سیرجان. استقلالی‌ها در هر دو دیداری که به پیروزی رسیدند، موفق شدند با نتیجه ۲ بر ۱ حریف سیرجانی خود را شکست دهند. هر چند تقابل ابتدایی این ۲ تیم با برتری آبی‌ها به پایان رسیده بود؛ اما در‌نهایت تیم سیرجانی در بازی برگشت فصل گذشته موفق شد با تک‌گل ابراهیمی، استقلالی‌ها را در سیرجان شکست دهد. نکته جالب دیگر این است که استقلال و گل‌گهر سیرجان در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر ۲ بار به‌مصاف هم رفتند که هر دو دیدار بدون تماشاگر برگزار شد. در دیدار رفت استقلالی‌ها محروم بودند و بازی برگشت هم در شرایطی برگزار شد که مسابقات تحت‌تأثیر ویروس کرونا بود.

جدال قرمز‌های شمال و جنوب

این مسابقه دیداری معوقه از هفته هشتم لیگ برتر است. فولاد خوزستان که در هفته اول لیگ برتر با اشتباه داوری از شکست مقابل ذوب‌آهن فرار کرد، اکنون مدام به برنامه‌های لیگ معترض است و جواد نکونام به‌تندی به مسئول مسابقات سازمان لیگ حمله کرد. سعید آذری، مدیرعامل این باشگاه، نیز اعلام کرده برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام می‌کند. فولاد که روی پله هفتم جدول لیگ برتر است، می‌خواهد به رتبه‌های بالاتر برسد و کاپیتان این تیم ایوب والی از هواداران فولاد خواسته است که صبورتر باشند. نساجی مازندران هم بعد از ۲ باخت متوالی مقابل پرسپولیس در مسابقه‌ای آبکی! یک امتیاز از نایب‌قهرمان آسیا گرفت و حالا به دنبال امتیاز‌گرفتن از سرخ‌پوشان اهوازی است. نساجی روی پله دوازدهم لیگ ایستاده است. هر دو تیم قرمزپوش هستند؛ اما فولاد قرمز‌های جنوبی و نساجی قرمزپوشان شمالی هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->